diumenge, 5 de maig del 2013

FEINA FETA.....final a Coll de Pal

Com la majoria dels "aficionadillos" al món de la bicicleta, i en aquest cas de carretera, podem dir ja, que la feina, esta feta, o hauria d'estar-ho.
Diumenge vienent toca la casella marcada amb una X desde principis d'any, Terra de Remences, que serà un punt i seguit a la temporada ciclista. Nosaltres, repartits com cadascú s'ha pogut muntar, hem intentat fer força feina, uns carretera, i altres BTT, amb el denominador comú de sumar hores i calitat, i intentant buscant desnivells positius.
Ahir dissabtes, la Saturday's feien el Tercer Memorial XEVI PARAREDA, a la que com es costum ja, va ser de presencia multitudinarea, i la veritat, hi havien ganes d'assitir-hi, però els plnas de feia dies, i sobretot, el preveure que seria un mati de molta molta gent, va decidir fer el planning, i deixar per mes endavant les mes d'una sortida que farem amb ells, com la de Montserrat per exemple:)
La opció dels que vam fer carretera, va ser rematar la feina a Coll de Pal, amb una etapa que hi arribariem desde Coll de Merolla, desprès cap a La Pobla de l'Illet, Bagà, i llavors ja amunt. Coll de Pal es durissim, 19 kms, al 6.8% de mitja, on als 7 primers kms, val molt la pena regular els esforços ja que poden marcar moltissim tambè la resta de pujada..

Es un port d'entitat, amb 3 vessants de muntanya ben definits, on per descompatt, no veus el cim fins que hi ets molt aprop, això si, abans disfrutes d'unes vistes, que de ben segur, ens posariem d'acord amb la majoria, si afirmem que es de les millor que tenim en ports de muntanya a Catalunya....
De ben entrada, vam fer un grupet de quatre, amb l'Arnau com sempre marcant el ritme, i la resta, aguantant com podiem, si be es veritat, que aquest cop, les sensacions eren millor que dimecres passat, els wats pujaven a 290w, i al cap de mitja hora de pujada estaven encara a 280w, molt lluny dels 250 que havien donat feia tres dies a Rasos de Paguera. SORT!!!
Darrera, i a pocs metres, la resta, una a un, pujaven tambè a bon rtime.
Nomès a la part final, ens vam tallar tots una mica,  amb en Cucu potser patint mes del que es normal, i arribant una mica tallat, com la resta de fet.....a Dalt un fred de cuidado! i evidentment tot nevat.....tant, que va ser coronar, tirar fotos i baixar un tros avalla a recuperar una mica:) que per cert, quines vistes Coll de Pal, quin regal per la vista!

Un cop les fotos de rigor fetes, a desfer el cami, o sigui tornavem pel mateix lloc, però.....fent parada a la Pobla de l'Illet, es que....que ve s'hi estava allà assentat amb les tarressetes que hi han vorejant el riu, vaja va ser inevitable no parar, això si, fins que els nubarrots van començar a fer-se grans a sobre nostre, que ens van fer espavilar a la tornada, tant, que Coll de Merolla de tornada, el vam pujar amb tot el que ens quedava de gasolina, no gaire per cert, però quedant-nos amb bones sensacions sense cap dubte.

Una de les coses que tenim per costum, o mal costum, es fer el tram de Ripoll a Torelló, a relleus i amb tot el gas que poguem, i aixi passar aquest tram delicat de la C17 tan depressa com poguem, El problema, es que per vairar, aqui, quedem cuits. Els relleus son intensos, de fet, no hi entrem pas tots, perque sempre hi ha algu que ja va just a aquestes alçades, però tot i aixó, que divertit es rodar a aquest ritme!

Al dinal, ens van sortir 164 kms amb +2800 de pujada, això si, amb moltes paradetes, i un ritme, que era intens nomès a estones, ja ens posaràn les piles ja la setmana vinent.....Ara, la majoria, amb molts dubtes de com encarar la setmana entrant, reposar? si, però no ens passem. Intensitat? tambè, una mica mica s'ha de fer, però....no ens passem tampoc, de fet, el resultat de com s'han fet les coses el tindrem amb una setmana justa, o sigui, a fer bondat tots!

Aixo evidentment, van ser la opció carretera dura, però d'IBT, n'hi havien per tot arreu, entre d'altres, els Jordi`s del Maresme, que es van ficar a la butxaca 126 kms de BTT amb +3600 de pujada, vaja, preparant entre d'altres, ja, la Pedals de Foco Non Stop, on per cert, hi acudirem com a equip els dos Jordi's i Cristian.....encara que aixó serà a finals de Juny, i abans, hi han moltissimes coses per fer i explicar....

Pasatges espectaculars al Montseny.......quines ganes de BTT  tenim algun tambè ja!!!!!!!